środa, 7 stycznia 2015

Aktualizacja włosów - grudzień | Rok dbania o włosy, rok bloga

Cześć!

Rok bloga, rok włosomaniactwa! Nie mam pojęcia kiedy ten czas minął (powtarzam się?). Przez ten rok całkiem dużo udało mi się osiągnąć, ale najpierw podsumujmy grudzień.


Troszkę niefotogeniczny dzień miały moje włosy, widać zwłaszcza po końcówkach. Oczyszczone szamponem Isana Urea i na dosłownie minutkę wmasowana Isana effektiv-kur oil care. Totalny minimalizm :)
Jedno z przykazań włosomaniaczek brzmi "spinaj włosy na noc". Jestem jak najbardziej za. Wiecie również, że kompletnie nie mogłam znaleźć fryzury, by moje włosy nie były spuszone na drugi dzień. Kok, koczek ślimak, kucyk, warkocz, kok-spróbuj-utrzymać-skręt... NIC nie dawało rady, aż pewnego dnia zasnęłam przy filmie (nie polecam) oczywiście bez spiętych włosów. I BOOM, nagle okazało się że puch to wina spinania włosów na noc! Od tamtej pory tego nie robię i uwierzcie, żyje mi się z włosami dużo dużo łatwiej. Są bardziej gładkie i się nie puszą. Szkód póki co nie zanotowałam, mam nadzieję, że ten stan się utrzyma. Z resztą w nocy się budzę z automatu, przerzucam włosy za poduszkę i idę spać dalej... Yyy, czy to się już leczy? ^^
Grudniowa pielęgnacja skupiała się na przyspieszaniu porostu i udało się utrzymać wynik ok. 3,5 cm. Przed myciem wcierałam w skalp maskę drożdżową, a po kurację Joanna Rzepa. Co jakiś czas robiłam peeling by skalp nie oszalał ;) W styczniu będę kontynuować kurację samą Rzepą, ciekawa jestem jak sama da radę. Swoją drogą zamówiłam farbę L'Oreal Casting Mroźne Kakao. Jeśli test alergiczny wypadnie pozytywnie to w weekend farbowanie :) Zobaczymy jak farba się spisze.
W styczniu mam zamiar zwiększyć częstotliwość olejowania i do tego celu posłuży mi BDFM. Czeka mnie także podcięcie końcówek co zrobię jak zakupię nożyczki. Nie będzie to więcej niż 1cm ;)

Kosmetyki używane w tym miesiącu:

Szampony: jasny szampon regenerujący recepty Babci Agafii, Isana Urea Med, Avon seria marokańska

Odżywki: niebieska Isana, Avon s. marokańska, YR odżywka odbudowująca (raz)

Maski: czarna marokańska Planeta Organica, maska drożdżowa Babci Agafii

Inne: Avon s. marokańska, Bioelixire Argan Oil, Joanna krem do loków, kilka razy olej kokosowy

Co udało mi się osiągnąć przez rok włosomaniactwa?
Cóż, na pewno ogólne polepszenie kondycji włosów. Nie są już suche. Większość włosów znacznie się pogrubiła. Zdecydowanie spadła ich porowatość, tendencja do odkształcania się, z czym miałam ogromny problem, praktycznie zanikła. 99% włosów, które są rozdwojone to te cienkie które zostały. Mam nadzieję, że będzie ich jak najmniej. Nie liczę na to, że znikną całkowicie, ponieważ mam na skórze głowy takie miejsca, z których wyrastają mi po prostu słabsze włosy. O dziwo ostatnimi czasy dużo częściej cierpię na brak objętości niż puch. To drugie nie zdarza się już prawie w ogóle. Kręcą się znacznie słabiej, Kasia już kiedyś o tym pisała i zdecydowanie się zgadzam, że zdrowsze włosy = słabszy skręt. Mi to kompletnie nie przeszkadza, nie podobam się sobie w mocnych lokach, fale to jest to ;) Oprócz tego mnóstwo babyhair! O tym jak szybko rosną chyba nie muszę pisać :) Ogólnie jako całość wyglądają dużo lepiej. 
Zapraszam Was do prześledzenia roku tutaj. Zdecydowanie najgorszy miesiąc to marzec, a najlepszy zaraz po nim kwiecieńczerwiec oraz październik.
Za rok chciałabym mieć już włosy do talii i zmniejszoną różnicę pomiędzy warstwami. 
Koniec stycznia 2014 i początek stycznia 2015:


Oświetlenie kompletnie inne, ale różnicę w kondycji i długości mam nadzieję widać :)

Rok bloga dał ponad 45 tys. wyświetleń i 106 obserwatorów, dziękuję że jesteście! ♥
Najczęściej czytane wpisy:



Dajcie znać jak Wasze włosy miewały się w grudniu :)

19 komentarzy:

  1. Zmiana jest na bardzo duży plus. Masz przepiękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Różnica bardzo zauważalna! Włosy są teraz bardzo ładne! :) No i długość! Cudo

    OdpowiedzUsuń
  3. zazdroszczę, że wyeliminowałaś puch. u mnie nie było go tylko po keratynowym prostowaniu, a teraz wrócił ze zdwojoną siłą. wkrótce zamieszczę post, w którym dokładnie to widać. jestem lekko podłamana, bo dbam o włosy też już prawie rok a efektów chyba za bardzo nie ma, wciąż wyglądają po prostu źle przez te odstające kosmyki. Twoje bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytrwałość jest ważna, nie poddawaj się! Efekty na pewno przyjdą :)

      Usuń
  4. Przepieknie sie prezentuja w tych falach i jaka roznica w kondycji i w dlugosci :) Super, ze udalo Ci sie znalezc sposob na ponocny puch ;) Gratuluje rewelacyjnego przyrostu :)!
    Kochana, z okazji rocznic, zycze dalszych sukcesow wlosowych oraz blogowych :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Diametralna różnica! O_o
    Nie zrozum mnie źle, że piszę, że wcześniej Twoje włosy wyglądały strasznie ale przez ten rok zyskały blasku, wdzięku, ładniej się kręcą i wyglądają po prostu na zdrowsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać zdecydowanie :D Uwielbiam takie porównania! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. 3.5 cm w grudniu ;O Faktycznie loki nieco się rozluźniły, ale Twoje włosy i tak uroczo falują i mają cudowny kolor. No i oczywiście mocno podrosły :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogromna zmiana na lepsze ;)
    Gdy kiedyś spałam z włosami rozpuszczonymi, to też puchu było mniej, ale zawsze mi tak niewygodnie, dlatego spinam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna zmiana, bardzo lubię takie zdjęcia porównawcze, widać wtedy, że nasze wysiłki mają sens :):)
    Kupiłam przez Ciebie aktywator wzrostu z banii agafii i jest już u mnie ;);)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale ! Sama nie mogę się doczekać swojej zmiany ;) Mam nadzieję, że tylko na lepsze. I cóż.. życzę dalszej wytrwałości w dążeniu do włosowych celów :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne loki, w pozytywnym znaczeniu tego słowa: zazdroszczę Ci ich baardzo bardzo mocno! :) Chciałabym mieć takie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne są! :)
    Moje również dobrze miewały się w grudniu, wreszcie mogła poświęcić im troszkę więcej uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Skąd wytrzasnęłaś niebieską isanę?! :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Rossmanna :D ale dość dawno temu. Wycofali ją?

      Usuń

Nie reklamuj się - wchodzę na bloga każdego, kto skomentuje,
Nie uznaję obserwacja za obserwację, jeśli Twój blog mi się spodoba na pewno go zaobserwuję,
Jeśli coś Ci się nie podoba - pisz śmiało, byle nie w formie hejtu a konstruktywnej krytyki - wszyscy jesteśmy ludźmi :)

Dziękuję za komentarz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...